moravanka v L'poolu :-)

PIVOŠOVO JIHOČESKÉ LÉTO
Díl 2. – Výlet do Březnice

Byl srpnový čtvrtek. Od rána vedro, sluníčko pálilo
na bezmračné obloze a my se chystali na výlet. Nalákal
jsem rodinu na krásný zámek, jen 20 km od naší chalupy
a takticky jsem zamlčel sousedící pivovar (o:

Ano, je to Březnice a pivovar Herold. Se znakem čápa
na etiketách a se skutečným čápem na pivovarském komíně.
Samotný pivovar vypadá na první i druhý pohled poněkud
ošuntělý až chátrající, zato zámek je krása sama. Aspoň
zvenčí, na prohlídku jsme se svišťaty nešli. Okolo něj
renesanční zahrada s keři střiženými do špičky a pod
zámkem anglický park – oáza klidu. V rybníčku se to
hemžilo rybami, že by je člověk mohl chytat do rukou.
Akorát tam bylo málo laviček. I když naši kluci stejně
neposedí…

Mezi zámkem a pivovarem je menší parkoviště, u něj
velké dětské hřiště se spoustou prolézaček, skluzavek,
i kolotoč a ruský kuželník tam zřídili. No a v pěkně
opraveném baráku příjemná restaurace s vyhovující
nabídkou jídel za slušné ceny. A samozřejmě s plným
sortimentem přilehlého pivovaru – desítka, ležák,
tmavé, řezané. Pouze nealko bylo cizácké (ale dobré,
říkala má řídící žena). Tož jsem dal k obědu dvě řezaná
a bylo mi blaze (o:

Kdybych tady napsal, že svišťata byla spokojená taky,
páč se dobře najedla – menší měl guláš s knedlíkem a větší
smažák s hranolkama – tak bych byl jistě mnohými sprdnut a
obviněn z týrání svěřených osob, tož to radši psát nebudu.

Když jsem si šel vyfotit pivovar, potkal jsem dokonce
samotného pana sládka ! S malým myslím. Teda „s“. Poznal
jsem to, protože ho jeden místní maník tak oslovil, né
že bych znal fšechny sládky z českých pivovarů. Takový
maniak přes pivovarnictví zase nejsem. Stačí ochutnávka
a foto pivovaru.

Takže pohodový rodinný výlet. To, že jsme se cestou
zpátky stavili na koupačku u rybníka a malej si tam
o něco rozřízl patičku, takže jsme skončili den v
nemocnici v Písku, je už jiná historie. Ale nebojte,
pět stehů to spravilo a po dnešní kontrole to vypadá
dobře.

Příjemný kulturní zážitek vám přeji (o:

Most a kostel

Most a kostel

zámek

zámek

Erb

Erb

Zámecká kaple

Zámecká kaple

Kašna na nádvoří

Kašna na nádvoří

Vnější podloubí

Vnější podloubí

 Mříž

Mříž

Zámecký park

Zámecký park

Pivovar Herold

Pivovar Herold

 čáp na komíně

čáp na komíně

Comments on: "Pivošovo Rozmarné (Jihočeské) Léto, díl II." (37)

  1. samazakanalem said:

    Díky Pivoši, připomněl jste mi tím obvyklé letní výlety po hradech a zámcích….tady jsou taky, vypadaji však jinak….Z jednoho tady v okolí sem taky něco dám 🙂

  2. von Rammstein said:

    🙂 !

  3. Díky! A budu se těšit na ty englický. Eventuelně skotský. Ba i velšský. A nepohrdnu ani irskejma 🙂

    • Pivoši,my se ještě neznáme,ikdyž jsem Čorges nejsem chlap.Fotky máte moc pěkný a povídání takový fajn prázdninový.Líbylo se mi to 😀

      • samazakanalem said:

        ahoj Corges, no on je Pivos takhle prazdninove naladen porad, je to proste pohodar a to je to co se mi na nem libi…..Ostatnim tady asi taky. (No a takova Witch k tomu ma v obdivu jeste ty jeho dlouhy nohy, ale to je jenom mezi nama, nikomu to nerikejte 😉 , on by si Pivos po vsi te chvale mohl o sobe moc myslet 🙂 ).

        • A abyste, Čorges, byla zcela v reálu, bylo to proto, že je Pivoš náramně spokojeně ukazuje a já mám tím pádem i pozitivní argumenty pro synka, přezdívaného Hobit, který by si na nich i pěšinku mohl česat 😉
          A vůbec, co bychom se nekoukly a nepochválily, když je na mužském vidět něco pěkného?

          • No pokud se někomu na mužskym líbí dlouhý nohy ještě když je má chlupatý jak jezevec,no prosim proti gustu … mě se na Pivošovi líbí uplně něco jinýho a věřte mi s nohama to nemá nic co dělat.To jen,aby jste si nemyslely,že se kácim z každýho chlapa v trenkách.:-D

            • samazakanalem said:

              no to my taky ne…….my se kacime z kazdyho chlapa ktery ma neco v hlave 🙂 Na trenky nehledime 🙂

            • Iv,nezamlouvejte to.Někdy je lépe když ten chlap ty trencle raděj má.

            • samazakanalem said:

              😉 no comment….a uz Vam odpovedel sam, jestli jsem to necekala…ale fotky v bikinach neposle a neposle, ze jo 🙂

            • To jako že se kácíte z chlapa bez trenek ? 😉
              Ale já nosim převážně slipy…

  4. oldwomen said:

    Pěkné Pivoši. A jaképak týrání vlastních dětí. Chce, aby mu bylo zle ze smažáku. Chce. Tak proč se s ním hádat a vnucovat mu zeleninu.
    Ach jo, mě na tématické prohlídky pamětihodností s kozí farmou v záhladech už doma nikdo neskočí.
    Jste šťastný muž.

  5. 1 ** :). Moc pěkný.

  6. Pivoši, připomněl jste mi jednu fajn čerstvou novinu: Zchátralotinu v Krásné u našeho města, která měla už i zazděná okna, někdo koupil a pomaličku přestavuje. Už jsou vsazená nová okna a prý z pivovaru opět bude pivovar! Mimo jiné asi, ale je to strašně báječná zvěst. Tady se totiž obnovuje soukromě a pomaličku až tak od toho roku 2000. Takže možná, jednou, budete moci posoudit i to zdejší pivčo 🙂
    Výlet krásný, u tejrání se shoduji s OW. To prostě k výletu patří, i nějaká ta nehoda, co dobře dopadne. Mládenec zajisté dostal nějaké bolestné, aby měl pocit té správné důležitosti 🙂

    • samazakanalem said:

      no tak ono je mnohem dulezitejsi cim jsou decka futrovana denne, na vylete at si klidne daji i neco hodne nezdravyho. Me osobne smazak nikdy nic nerikal, ale muj synator to jednu dobu taky miloval takze na vyletech to bylo jasny – bud lepenak, nebo prekvapive gulas. A potom hlavne slehackovy pohar….to by dokazal jist denne. Vylet je proste vylet a zajit pri nem nekam na jidlo tak nejak patri k veci…Ja jsem ten typ, co sebou nikdy nikam nic nevozi, zadny mastny fujtajbly usmazeny doma, zabaleny v alobalu. Beru max. 2 suchy rohliky protoze mi ve vsem co se hybe je spatne, da se to ale mirne potlacit zvykanim neceho takovyho jako je den stary rohlik. V letadle samozrejme ne, tam to lecim jinak 🙂 . No a na vyletech si nekupuju zadny blby kramy jako zlato apod., ale vsecko co muzu utratit projim a propiju za mistni speciality. Od toho prece clovek cestuje, aby neco poznal, po vsech strankach..ne aby si pak zahazoval barak suvenyrama ktery mu stejne za chvili prijdou obtizny.

  7. Zdravím Čorges(ovou) (o:
    i fšechny ostatní dámy, včetně vR a někde poletujícího éra 😉
    a děkuji vám za milá slova. Pokud se vám fotky opravdu líbily a navodily tu pohodovou prázdninovou náladu, tak jsem spokojen.
    Witch, máte za úkol bedlivě sledovat jak to s tim pivovarem vypadá a kdyby někdy jednou – tak musíte vyslat signál a já vyrazím ! Víte, je to fuška permanentně pracovat na svý imidž, ale já to dělám rád 😀

    • samazakanalem said:

      no, jestli jsem to necekala, jak se zmini pivo uz je tady! 🙂

      • No jestli jsem to nečekal 🙂
        Když furt mluvíte fšichni o tom pivu, tak beru tašku a jdu si do krámku (kámoš Míla včera konečně po letní zavíračce opět otevřel) pro pár divnejch vrchních. Máúcta dámy.

        • samazakanalem said:

          tak a ted reknete zene ze jsme Vas na pivo hnaly my, ze jo .. 🙂

    • Věra said:

      Pivoši, pěkné povídání i fotky. Na Březnici jsme byli počátkem prázdnin, po několika letech. Byla jsem mile překvapená, jakými změnami k lepšímu prošel. Park je krásný, máte pravdu i s těmi chybějícími lavičkami.Zpátky jsme se stavěli v Rožmitále pod Třemšínem, u hrobu J.J. Ryby.

      • samazakanalem said:

        Tak Rozmital je moje oblibeny misto. Tam bych se rada zajela zase podivat.

      • V Rožmitále jsem byl před 10 lety, ale že je tam hrob JJR jsem netušil – děkuji za rozšíření mých kulturních obzorů. A pak že je to tady jen takové domácí tlachání 🙂
        A v Albertu maj zlevněný rohlíky – sice tvrdý jak šutr, dá se s nima řezat sklo, ale o kačku levnější ! No nekupte to pani 😀

        • samazakanalem said:

          no a prave takovy mi leci zaludek i po draku, takze uz vite cim me budete kuryrovat az se spolu setneme na tykani…… 😉 a ani Vas to nebude moc stat, ale musite mi k tomu dat jeste i horkej caj, zelenej….

        • Věra said:

          Je, Pivoši, ale na starém hřbitově. Musíte projít kolem hrobnického domku a poptat se. Je u zdi přímo nad silnicí na Plzeň.

          • samazakanalem said:

            a je tam nekde kolem hospudka? Aby se to Pivoskovi lepe hledalo, pivo je dobry motiv nekde neco zkouknout….dik, ze jsi mi to pripomnela, ze je tam ten hrob. Vedela jsem to a zapomnela. Byli jsme se podivat i tam ale priznam se, ze uz si z toho moc nepamatuju. Spise mi utkvela v hlave priroda kolem Rozmitalu a on sam, moc se mi tam libilo.

            • Věra said:

              Abych se přiznala, po hospůdkách jsem nekoukala, ale nepochybuji, že tam nějaké budou.

          • No vidíte – a já měl letos v plánu nafotit něco na tom našem mirotickém židovském hřbitově a domlouval jsem se s kamarádkou na pátek (že od známých, páč je místní, sežene klíče, abysme nelezli přes zeď) a do toho ten rybníkovej úraz malýho a já měl v pátek úplně jiný starosti. Tož počkej příště, zajíci !
            Páček, jdu na druhej poločas.

            • Věra said:

              Pivoši, až budete na židovském hřbitově v Miroticích, nafoťte i márnici, kterou se tam vchází. Znám jen čtyři židovské hřbitovy, kde se zachovala v tak dobrém stavu. A ten hřbitov je hodně starý, byl založen r. 1647, nejstarší zavhovalý náhrobek je tam z r. 1681 a poslední pohřeb se tam konal r. 1946.

            • Jo, to by odpovídalo, od pamětníků jsem vyzvěděl, že to prý byla stará paní, která se snad jako jediná vrátila po válce z koncentráku. Nebo možná jediná, která se vrátila zpátky do Mirotic – fakt to mám jen z doslechu.
              V září tam ještě pojedu, tak si na to zkusím udělat čas. Děkuji za info.

            • Věra said:

              Stejně zachovalý hřbitov i s márnicí je kousek od vás, v Mirovicích. Je z r.1680, nejstarší zachovalý náhrobek je z r.1764. Hřbitov je opravený (1994) a poslední pohřeb tam byl r. 1955.
              A na mirotickém hřbitově se podívejte na ten nádherný dub uprostřed, poznáte ho z Paměti stromů, uváděných panem Munzarem. Je tam i řada symbolických hrobů židovských rodáků, kteří zahynuli v koncentračních táborech.

            • O tom dubu už vím, to je další důvod k návštěvě.
              Mirovice jsou blízko (lidi si to občas pletou), ale přiznám se, že je moc neznám, nemáme tam nikoho známého a tak tam nejezdíme.

  8. samazakanalem said:

    Decka, kdyz Vas tak vidim ve spolek, ja sem asi brzo prdnu posledni dil toho Za praci….uz se mi to nechce protahovat a kecat o tom donekonecna, mam lepsi temata ke psani….takze kdybych Pivoska poposunula, tak na me nebudte zli a najdete si ho v postranni liste. Vannilka mi taky chce neco poslat tak at se sem vejdeme fseci :-).

  9. Dobrý skoropoledne. Helejte fšichni, čekal jsem že si někdo všimne fotky mříže a začne dumat nad tim, jak je opticky klamavě udělaná – a vono nic ! Tak vám to teda řikam já. Musel jsem se jít podívat zblízka 🙂

    • Witch said:

      No jo, Pivoši, já to brala jako důvod focení :-)))

    • oldwomen said:

      Pivoši, předpokládala jsem, že si tvůrce pohrál s perspektivou a Vy že jste ji vyfotil jako důkaz klamavé moci čar. „Vana“ by nestála za fotku.

    • von Rammstein said:

      Kurňa, já su tak blbé! 😦
      Vůbec jsem si toho nevšíml, tak mě ta perspektýva vošálila 😦

  10. gerdbath said:

    Howdy i’m newbie here and would like to introduce myself

    I’m from Luxembourg and come to this forum from search engine.

    Nice to meet you all 🙂

Napsat komentář